☛ FOLLOWERS

17 Mar 2011

=*_*= KITTEN @ DAK KECIT IN DA HAUZ =*_*=


Eksaited jumpa kitten punye pasal, mlm semalam haku dok layan budak kecit nih smp kul 5am baru tido! Lelap kejap2 jer, pastuh kul 6.15am dh kne bgn balik..!! :p. Budak kecit neh tanak tido kalo x kne felok. Bila haku tgk cam tertido jer, haku terus angkat masuk cage, tau2 dia bgn blk. Dok ngiau2. Agaknyer x biasa xde ibu dia kot. Manja sgt2, haku usap2 kepala dia, pegang2 perut dia, pastuh dia tido blk. X byk kerenah. Kasik makan wetfud, mmg selera. Last2 semalam dia tido atas dada haku dpn tv. 

*keje haku asik amik pic dia jer...sukeh3x..!!! :p

 gmbr nih masa haku dok lam bilik dorg.
cam x aman plak dak kecit nih nak tido bila yg len
asik lompat2, wat bunyik bising & yg plg x thn tuh, 
bila si Chester dok hulur tgn nak cuit2 dia dlm cage sebelah :p




 last2 lam kul 3am tuh haku kuar dpn umh amik
cage kecik & letak dia dpn ruang tamu.
*mende kaler kunen tuh ekceli bangku, 
haku terbalikkan & letak kain lam tuh ala2 sopak kliopatra kunun ;p

 lam cage kat ruang tamu, dia main sekor2 lam cage
haku kasik bola ntah bile beli. bola tuh jrg guna, 
sume x layan kecuali Wiwi.. bila kasik, tau2 ilang..
bila vacuum umh, tau2 mende tuh lekat kat hjg vacuum :-]




 Ekoran dr gambar2 neh & seterusnyer..
bgn pagi tuh haku sakit blkg sbb tido terlentang x gerak2.
Nak mengiring pun x bley sbb dak kecit nih panjat balik nak tido ats dada... 


 kejap2 tukar posisi tidur..dia bleh la..haku yg keras kejung :p




 haku gerak skit, dia bukak mata.
selagi x usap2 kepala & hidung dia,
dia tamo tido blk :p




=*_*= PHAT LADY NAK MEMBEBEL =*_*=

Kejadian hari ini :

i) pg td bwk dia g opis sbb haku memikirkan ssh 
nak kasik mkn wetfud dia & tkt blk lmbt. senyap2 haku sorok carrier dia, 
masa smp dpn opis ingatkan LINE CLEAR, sekali haku dah ready
nak jln laju2, kuar plak serombongan opismet haku 
yg nak g koir sempena perhimpunan ngan Dato' dr pintu tangga.
adehhh!! sume dok ckp "..eiii kucen..eii kucen...kiyutnyer..!
haku just sengih cam kerang x cukup bitamin :p

ii) opismet haku jaga dia, men ngan dia, pastuh dia kasik 
dak kecit nih jln2 ats meja junior bos haku.
tau2 dia kencing ats meja jr bos haku tuh. 
siap dok atas kertas kerja yg jbtn len email kat dia lg tuh,
nasib baik attachment email tuh x kne.. kelam kabut jap
haku g lap meja tuh, sib bek ade tola besar.
haku siap spray wangi meja dia.. hahahah
adoii laaaaa... mmg terpilih la jr bos haku tuh
& kantoi yg dia ekceli mmg xde bakat nk bela kucen..
sbb ckp "..sy x thn bau kencing kucen,.." &
"..nih 1st time sy kne cam nih.." *kejadian kucen kencing..
wlupun pnh berangan nak bela Persian :p
HAHAHAH..!! LOL...! 


12 comments:

  1. teringt zmn rimo gik kecik dlok...kedak ya juak..mst tido ats bdn..alu krem eh tido sik gerak2..

    ReplyDelete
  2. Alahai.....comelnye....geram4.kitten niboy or girl?

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya saya nak bawa kucing tidur macam tu tapimak saya tak bagi sebab nanti bulu dia melekat. . . .
    | |
    | |

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya saya nak bawa kucing tidur macam tu tapimak saya tak bagi sebab nanti bulu dia melekat. . . .
    | |
    | |

    ReplyDelete
  5. hahahaha...si kecik tu saja nak kasi bau dia kat tmpt baru lol :D

    ReplyDelete
  6. cutenya kucen tuh...ape nama dia?

    ReplyDelete
  7. =*_*= V :: nya lah ya.. kotan sikmok nya tek bgn, asa bok kalak pat kitten pun ada juak..maka dh byk kali dah tp sidak ada mak nya empun (Lady Rusty). Maybe sbb tok stray, ya la lain kit attentionnya kali.. sian nya sekda mak... krem pun krem laa.. hahah ;)


    =*_*= ADIK AFIQAH :: mun mak ktk sik merik ktk embak nya tido, sik pa la..dgr ckp mak k.. tp ktk bleh main2 ngan nya kat ruang tamu. tok akak embak nya tido pun bukan dalam bilit sbb akak jrg embak sidak main2 dalam bilit, klk bulu2 lekat. husband akak ada asma, so sik mauk la dlm bilit pun ada bulu pusak juak...

    kitten ya boy.. hehehe ;)



    =*_*= MEOWWMANIA :: tuh la..nak kasik org bau2 dia.. yg lam umh nih pun dah gerak2 idung cium bau dia.. hehehe..Alhamdulillah bdk kecit nih xde meragam.. ;)



    =*_*= M4RYLIN :: kiyut sgt2..!! manja giler babas.. xde nama lagi... lom kasik...dah ade nama dlm cadangan dah... tggu 2-4 hari lg baru kasik nama.. IC pun x buat lg..huakakak :p

    ReplyDelete
  8. =*_*= V :: nya lah ya.. kotan sikmok nya tek bgn, asa bok kalak pat kitten pun ada juak..maka dh byk kali dah tp sidak ada mak nya empun (Lady Rusty). Maybe sbb tok stray, ya la lain kit attentionnya kali.. sian nya sekda mak... krem pun krem laa.. hahah ;)


    =*_*= ADIK AFIQAH :: mun mak ktk sik merik ktk embak nya tido, sik pa la..dgr ckp mak k.. tp ktk bleh main2 ngan nya kat ruang tamu. tok akak embak nya tido pun bukan dalam bilit sbb akak jrg embak sidak main2 dalam bilit, klk bulu2 lekat. husband akak ada asma, so sik mauk la dlm bilit pun ada bulu pusak juak...

    kitten ya boy.. hehehe ;)



    =*_*= MEOWWMANIA :: tuh la..nak kasik org bau2 dia.. yg lam umh nih pun dah gerak2 idung cium bau dia.. hehehe..Alhamdulillah bdk kecit nih xde meragam.. ;)



    =*_*= M4RYLIN :: kiyut sgt2..!! manja giler babas.. xde nama lagi... lom kasik...dah ade nama dlm cadangan dah... tggu 2-4 hari lg baru kasik nama.. IC pun x buat lg..huakakak :p

    ReplyDelete
  9. akak,naknanyak macam ne ktk molah ic sidak.nak juga nakjuga hehehe.

    ReplyDelete
  10. Main dekat ruang tamu pun,nya x boleh dilepas.mun nya terlepas di ruang tamu nya akn berlari sana berlari sini.kalau nak tahu baca entry Nasib.....

    ReplyDelete
  11. =*_*= ADIK AFIQAH :: maok ka, klk ktk pilih gambar nok nei maok dipolah ic ya, ambik nok terang2 ok.. engkah lam blog ktk.. klk akak copy jak dia sia.. k .. heheh ;)

    owhh..sik lepas gilak owhh.. biasa la pusak nya sikkan dudok diam bah. pusak akak kat umh tok pun jenis berekot & berkepung jak keja.. sbb ya engkah sidak dalam bilit jak.. time urang dtg nang dlm bilit jak.. urg sikda baruk lepas... hehhe

    ReplyDelete
  12. =*_*= ADIK AFIQAH :: maok ka, klk ktk pilih gambar nok nei maok dipolah ic ya, ambik nok terang2 ok.. engkah lam blog ktk.. klk akak copy jak dia sia.. k .. heheh ;)

    owhh..sik lepas gilak owhh.. biasa la pusak nya sikkan dudok diam bah. pusak akak kat umh tok pun jenis berekot & berkepung jak keja.. sbb ya engkah sidak dalam bilit jak.. time urang dtg nang dlm bilit jak.. urg sikda baruk lepas... hehhe

    ReplyDelete

meowwwinggggg